BRAKKIE MONSTER RADIO x OPen Oscillator

Brakkie Monster Radio is een doorlopend project van De Muziekstraat waarin kinderen onder begeleiding van kunstenaars en muzikanten een experimentele radioshow maken die de volgende dag te beluisteren is op het internet. De deelnemers leren instrumenten kennen als synthesizers en drummachines en krijgen een kijkje in de wereld van het opnemen van muziek.
Alweer seizoen 10 van Brakkie Monster Radio sluit aan bij het Open Oscillator festival in juni 2023!
Naast de Brakkie Monster Radio on tour, kunnen kinderen en volwassenen ook meedoen met de Brakkie Monster Graphic score, inclusief optreden op het festival!

Brakkie Monster Radio - On Tour (6+)

Tijdens Brakkie Monster Radio maken kinderen onder begeleiding van kunstenaars en muzikanten een experimentele radioshow die de volgende dag te beluisteren is op het internet. De deelnemers leren instrumenten kennen als synthesizers en drummachines en krijgen een kijkje in de wereld van het opnemen van muziek.

Data en locaties:
Di 9 Mei 14:30 - 15:30
Di 16 Mei 14:30 - 15:30
Locatie: Speeltuin Tuindorp Oostzaan, Plejadenplein 32a

Di 23 mei 14:30 - 15:30
Di 30 mei 14:30 - 15:30
Locatie: Speeltuin Sterspelers, Markengouw 245b

Do 6 juli 15:00 - 16:00
Do 13 juli 15:00 - 16:00
Locatie: Speeltuin Volewijck, Heimansweg 33

Vrij 7 juli 14:30 - 15:30
Vrij 14 juli 14:30 - 15:30
Locatie: Kleine Wereld, EWP, Mariëndaal 9a

Meedoen?
Kom langs en doe mee! Aanmelden is niet noodzakelijk, deelname is gratis. Je hoeft alleen je stem en je verhalen mee te nemen, de instrumenten en microfoons staan voor je klaar!

Brakkie Monster Academy - Graphic Score (6+ en 16 - 99 jaar)

Wil je meer leren over synthesizers en grafische partituren? En lijkt het je leuk om op te treden met een eigen muziekstuk tijdens het muziekfestival Open Oscillator 2023? Doe dan mee met Brakkie Monster Academy - Graphic Score!

Brakkie Monster Academy - Graphic Score (6+)
wo 31 mei 15:00 - 16:30
wo 7 juni 15:00 - 16:30
Locatie: Sijsjesstraat 21B

Brakkie Monster Academy - Graphic Score (16 - 99 jaar)
wo 31 mei 19:00 - 21:00
wo 7 juni 19:00 - 21:00
Locatie: Sijsjesstraat 21B

Het optreden is tijdens Open Oscillator 2023 op zondag 11 juni 17:00
Locatie: Tuinhuis (Tolhuistuin), Tolhuisweg 3
Open Oscillator is een muziekfestival rondom de liefde voor de synthesizer op zaterdag 10 juni en zondag 11 juni in de tuin van de Tolhuistuin.

Meedoen?
Stuur dan een e-mail naar: info@stichtingmuziekstraat.nl.
Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar per groep. Deelname is gratis. Ervaring met muziek maken en optreden is leuk, maar niet nodig.

Brakkie Monster Radio wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Muziekstraat, AFK, Gemeente Amsterdam, VSB, Stichting Wijsneus, Stichting SPIN, Stichting Tolhuistuin

Luister naar de afleveringen van Brakkie Monster Radio!

Brakkie Monster Radio - seizoen 10

In dit seizoen maakten we muziek geïnspireerd door transportobjecten. De Brakkie Monsters brainstormden er op los (Pizza-auto's? Haaienboten?) en stelden zich een nieuwe alternatieve realiteit in geluid voor.

Seizoen 9 Brakkie Monster Animatie!

Brakkie Monster Animatie!
Na een succesvolle try out tijdens Open Studio Sijsjesstraat, slaat kunstenaar Roos Pollmann van Brakkie Monster Radio de handen ineen met animator Max Holicki!
Samen hebben ze met jonge radio makers de muzikale verhalen die bij Brakkie Monster Radio gemaakt worden voorzien van animatie.

Synthesizers, drumcomputers, je eigen stem en een microfoon, en nu ook stop-motion animatie.

Liever thuis muziek opnemen? Of waar je maar wilt?
Kijk dan voor ons tips & tricks op Brakkie Monster Radio @ Home

Brakkie Monster Radio - seizoen 8

Brakkie Monster Radio Goes Dance Music!
In alweer seizoen 8 van het project Brakkie Monster Radio gaan de kinderen muziek te maken voor dansvideo’s van bekende choreografen.

Brakkie Monster Radio - seizoen 7

Het zevende seizoen van Brakkie Monster Radio is begonnen! En vindt plaats door heel Noord. De Brakkie Monsters laten zich dit seizoen inspirerend door beeldende kunst. Van fotografie tot olieschilderijen, abstract tot figuratief, van kleurrijk tot monochroom en van 2D tot 3D.

Op 11 woensdag- en donderdag middagen van april t/m juni 2021.
Meerdere locaties van SPiN en de Kerk van Stichting Bildung.
Kijk in de agenda voor precieze locaties data en tijden

Meedoen? Mail naar Info@stichtingmuziekstraat.nl

Brakkie Monster Radio - seizoen 5

Tijdens seizoen 5 (2020) vond de open studio van Brakkie Monster Radio plaats in de Waterlandpleinbuurt in Amsterdam-Noord. De kinderen maakten muziek geïnspireerd door onder de vier seizoenen, experimentele geluidskunst en symfonieën.

Locatie: Volendammerweg 150 (Stichting Bildung in Waterlandpleinbuurt)

Brakkie Monster Radio - seizoen 4

Tijdens seizoen 4 (2020) ging de open studio van Brakkie Monster Radio op tour door verschillende buurten in Amsterdam-Noord. Kinderen maakten muziek geïnspireerd door muziekgenres van over de hele wereld – van Zuid-Amerika tot Afrika,van Azië tot verschillende eilanden. (Vanwege COVID 19 zijn een aantal maaksessies helaas niet doorgegaan)

Locatie: Volendammerweg 150 (Stichting Bildung in Waterlandpleinbuurt), Plejadenplein 32-A (SPIN in Tuindorp Oostzaan), Nageljongenstraat 150 (Hotmamahot in De Bongerd), Sijsjesstraat 21 B (De Muziekstraat in De Vogelbuurt)

bRAKKIE MONSTER RADIO - Seizoen 3

Tijdens seizoen 3 (2019) leerden de kinderen meer over Japanse Mythologie en alle wezens die daarin voorkomen. Geïnspireerd door de verhalen en illustraties vertelden de kinderen de mythologische verhalen in geluid - een Brakkie versie.

bRAKKIE MONSTER RADIO - Seizoen 2

Tijdens seizoen 2 (2018) leerden de kinderen meer over verschillende muziekgenres en kunststromingen. Geïnspireerd door de ontstaansgeschiedenis, verschillende muzikanten en kunstenaars en een selectie bijpassende instrumenten maakten de kinderen hun interpretatie - een Brakkie versie.

bRAKKIE MONSTER RADIO - Seizoen 1

Tijdens seizoen 1 (2017) gingen de kinderen op zoek wat je wel niet allemaal kan doen met een verzameling microfoons, keyboards, synthesizers en andere instrumenten.

Vorige

Open Oscillator 2023